Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar 2017-09-06T14:20:36+00:00

Herunder finder du svar på ofte stillede spørgsmål.

Privat timer varer 30-60 minutter. Specialkurser og workshops har varierende længde.

Vi tilbyder forskellige træningspakker – se priserne

Hvis du ikke møder op til en time, kan du i stedet deltage på et andet hold på tilsvarende niveau. Ring venligst for at få bekræftet, at der er plads på holdet. Man kan ikke overføre klip til det næste sæson, og der kan ikke refunderes.

STOTT PILATES er udviklet af tidl. prof. danser Moira Merrithew, med input fra sportsmedicin, og det er således en nutidig, anatomibaseret fortolkning af Joseph Pilates’ orginale træningsmetode. Øvelserne giver på sikker vis optimal styrke, fleksibilitet og udholdenhed, uden at musklerne ”svulmer op”. Disse stressreducerende øvelser kan udføres på måtte eller ved at bruge STOTT udstyr.

På nogle områder ligner pilates yoga. Begge træningsmetoder kombinerer dybe vejtrækninger og bevægelser, der får musklerne til at slappe af og strækker ud. En af forskellene er, at man i yoga oftest går fra en fast stilling til den næste uden gentagelser. I pilates bevæger man sig igennem en serie af systematiske bevægelser for at opnå en tilstand af optimal funktionel velvære.

Yoga er en filosofi og en livsstil, som blev udviklet i det gamle Indien. Ordet ”yoga” betyder bogstaveligt talt at sammenkoble eller forening. Ved at studere eller dyrke yoga forenes krop, hjerne og sjæl gennem livskraftens strømninger, eller ”prana”. Yoga-elever udvikler en sans for integration og balance igennem træning af stillingerne (asanas), vejrtrækningskontrol (pranayama) og andre teknikker, herunder meditation. Bedst af alt kultiverer man opmærksomhed omkring kroppens fysiske tilstand, får fornyet energi, ligesom man opnår tilflugt fra hverdagens trummerum.

Yoga gavner folk i alle aldre, mænd og kvinder, elite-atleter og folk, som ikke dyrker sport. Millioner af mennesker verden over har taget yoga til sig som en måde at klare sig igennem livets fysiske og følelsesmæssige udfordringer, dvs. alt fra kroniske rygsmerter til angst og depression.

Forrest Yoga, udviklet af Ana T. Forrest, er en dynamisk og fysisk krævende yogaform, der opbygger fleksibilitet, intelligens og styrke. Du vil opnå en øget kropsbevidsthed og en følelse af sammenhæng mellem krop, sind og sjæl. Se www.forrestyoga.com

Nej, men der findes et etisk kodeks, som yogis forventes at følge. 

Ja, men der er mange yoga-udøvere, der deltager i timerne, fordi stillingerne hjælper dem til at have det godt og se godt ud, idet kroppen strammes op og sjælen slapper af. Senere vil du måske opdage, at hver stilling er en slags meditation i sig selv, og at øvelserne, der skal skabe stilhed i sjælen vil inspirere dig til at meditere.

Ja. Stress er en kraftig medvirkende årsag til sygdom i vores samfund, og de fleste mennesker oplever at såvel hjem, familie og arbejde slås om vores tid og arbejdsindsats. Yoga er et fredfyldt tilflugtssted. Under den korte afslapning og vejrtrækningsøvelse i starten af en time frigøres man fra pres fra omgivelserne, og yogastillingerne kræver total koncentration, og hver time ender med en afslapningsøvelse og en visualisering. Eleverne forlader timen med fornyet mental og følelsesmæssig energi.

Privattimer kan aftales i Receptionen på et tidspunkt, der bedst passer til dit behov. Se Skema for opstart datoer og information vedr. kurser.

skemaet kan du se hvilke hold som du kan tilmelde dig. Vælg et hold og vælg herunder, hvilken dato at du vil deltage på holdet. Tilmeldingen er først gennemført, når du har gennemført betaling.

Tal venligst med din lærer, hvis du ønsker at skifte niveau, da lærerne gerne rådgiver dig herom.

Hvad du end vælger at tage på, bør det tydeligt vise omridset af dine hofter, knæ og ankler, så din lærer kan se din kropsstilling, så de kan hjælpe med en sikker udførelse af stillingerne. Vær komfortabelt klædt på. Venligst undlad at bruge parfume, essentielle olier og smykker til timen.

Såvel personlig træning, yoga og pilates er bedst udført på tom mave. Vi anbefaler et let måltid to timer før timens begyndelse. Vores kroppe har forskellige behov, så hvis du har behov for at spise tættere på timens begyndelse, er du naturligvis velkommen til det.

Medbring et håndklæde, vandflaske og din eventyrsans.

Vi lever af at dyrke sport, efterfødselstræning, yoga og pilates. Vi tilbyder sikker og inspirerende træning med erfarne instruktører. Vi bruger 100% af vores energi på at skabe et miljø, der på bedste vis understøtter din træning ved at tilpasse undervisningen til dine behov. I vores center er træningen mere end blot fitness, det er en lærerig oplevelse, som skal hjælpe dig med at udvikle et sundt forhold til din krop, sjæl og hjerte. Vi går ”længere end til måtten” for at give dig praktiske værktøjer, så du bliver mere vital, sundere og gladere.

Vi udsender løbende nyhedersbreve – Sidste Nyt, og dine oplysninger er fortrolige. Du kan til enhver tid framelde dig. Se vores FB side også under GetStrong Studios.